V Německu za dobití elektromobilu zaplatíte bankovní kartou

Představte si, že přijedete k nabíjecí stanici pro elektromobily a po dobití baterie jednoduše zaplatíte přiložením platební karty. Žádné aplikace, žádné registrace, žádné komplikace. Díky novému partnerství mezi smartlab innovations gesellschaft mbH a Switchio je tento bezproblémový způsob nabíjení nyní realitou v Německu.
Smart-Lab

Co je to EMV platba a proč na ní záleží

Systém bezkontaktních plateb umožňuje řidičům elektromobilů platit za nabíjení běžnou platební kartou s technologií EMV, bez nutnosti stahovat a registrovat aplikace. Tento přímý přístup zajišťuje, že nabíjení je stejně jednoduché jako přiložení karty. 

Nařízení AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) požaduje, aby všechny nové veřejné nabíječky v EU s výkonem 50 kW a více podporovaly bezkontaktní platby nejpozději do dubna 2024.

„Bezkontaktní platby odstraňují bariéry a vytvářejí uživatelský zážitek, který je přístupný všem,“ říká Aleš Popelka, výkonný ředitel pro mobilitu. S tímto partnerstvím přinášíme nejen pohodlí, ale i soulad s novými evropskými standardy pro e-mobilitu.“

Ladeterminal_Pilot-ESB-14-2048x1365

První stanice v Sulzemoosu v Bavorsku

Pilotní nasazení začalo v německém Sulzemoosu, kde byl spuštěn první nabíjecí bod s podporou bezkontaktních plateb.

Nabíjecí stanice je vybavena terminály Ingenico SELF 2000 napojenými na cloudovou platformu EV Core od společnosti Switchio a nabízí bezpečné, plynulé a bezkontaktní platební možnosti.

„Ve společnosti SmartLab se zaměřujeme na to, aby byly backendové systémy pro provozovatele co nejjednodušší a zároveň nabízely flexibilitu do budoucna,“ uvedl Dr. Mark Steffen Walcher, výkonný ředitel společnosti SmartLab. „Toto partnerství usnadňuje nabíjení elektromobilů řidičům a zároveň je v souladu s předpisy EU.“

A to je teprve začátek. Další stanice provozované společnostmi ESB a Thüga Aktiengesellschaft jsou již ve fázi plánování.

Co bude dál

SMART/LAB a Switchio právě nasazují více než 150 terminálů Ingenico SELF 2000 a plánují rozšíření této technologie až na 20 000 nabíjecích míst po celém Německu a dále i do zahraničí. Jejich cílem je vytvořit chytřejší a propojenější nabíjecí infrastrukturu.

Projekt Sulzemoos ukazuje, jak technologie může zlepšit uživatelský zážitek a zároveň pomoci provozovatelům připravit se na budoucnost. Je to výhra pro všechny. Od řidičů po provozovatele.

Scroll to Top