Obchodní hygiena není klišé, ale základ Klára Urban 28. 9. 2025

Obchodní hygiena není klišé, ale základ

1600x1120_NOVINKY_MKE

Rozhovor s Michaelem Kleinem, Business Director Retail

Michale, jaká byla tvoje cesta do Monet+? Jak ses sem vlastně dostal?
Moje cesta do Monet+ začala už na mé předchozí pozici ve fintechové firmě. Monet+ byl jedním z našich hlavních technologických dodavatelů, takže jsme spolu hodně spolupracovali. Když jsem se pak rozhodoval o změně, měl jsem několik nabídek, ale protože spolupráce s Monetem vždy dobře fungovala, volba byla jasná. Slovo dalo slovo s Kamilem Hanáčkem a tak jsem nakonec nastoupil.

Jak dlouho už v Monet+ působíš a s jakou rolí jsi začínal?
V Monet+ jsem přibližně čtyři a půl roku. Nastupoval jsem jako Key Account Manager, hlavně kvůli velkému projektu, který tehdy běžel. Postupně se moje role rozšiřovala, následně  jsem přebíral zodpovědnost po kolegovi, pak začal řídit obchodní vztahy i tým. Dnes vedu tým, který pečuje o našeho největšího klienta.

Mluvil jsi o „obchodní hygieně“. Co si pod tím máme představit?
Je to takový základ, který by měl mít každý obchodník. Znát svého partnera na druhé straně, udržovat vztahy, pravidelně aktualizovat pipeline, sledovat meziroční výkyvy v objednávkách a rozumět souvislostem. Nejde jen o fakturaci, ale i o plánování, co bude příští měsíc a příští kvartál, příští rok. Zkrátka disciplína a systematičnost v obchodním duchu.

Jak vnímáš roli lídra?
Není to pro mě nové, zkušenosti s vedením týmu mám už od doby, kdy jsem působil v České pojišťovně. Je to zodpovědnost, ale zároveň mě to baví a považuji to za svoji silnou stránku. Dokážu sestavit tým, který odpovídá aktuálním potřebám, a to mě naplňuje.

Máš i ve svém týmu technické kolegy?
Ano, mám skvělého technického konzultanta Tomáše Laščáka, který je pro nás technickou oporou. Ale nesmím zapomenout ani na další kolegy, kteří odvádí perfektní práci. Přiznám se, že IT pro mě dříve bylo trochu black boxem, ale díky spolupráci s techniky jsem musel jít hlouběji a dnes je to pro mě velká přidaná hodnota.

Byl pro tebe v Monet+ nějaký osobní milník?
Ano, převzal jsem jeden z velkých projektů nejen po obchodní, ale i po kompletní  dodavatelské stránce. Nejde tedy jen o prodej, ale i o realizaci. To je pro mě  velký milník, který mě posouvá  dál.

V čem podle tebe tkví síla Monet+ jako firmy?
Hlavně v obrovská odborná znalost znalosti  a kontinuita. Máme kolegy, kteří jsou ve firmě od samého začátku, a to je obrovská devíza. Není to na trhu běžné. Přestože už máme přes 300 lidí, pořád tu funguje silná znalostní základna a soudržnost.

A co tvůj osobní rozvoj – vzděláváš se dál?
Každý den je určitým způsobem školou. Neustále se zdokonaluji v technických věcech, ale uvědomuji si, že bych měl nyní víc pracovat i na soft skills. Cítím, že je to důležité pro můj další posun.

Scroll to Top