About the company Tomáš Navrátil 26. 1. 2025

We connect the physical and digital world.

We ensure security and trust in digital identity and payments.

Monet+ Values

Innovation

01

We continuously pursue better, more convenient, and more secure solutions for the digital world. We support bold ideas and the application of state-of-the-art technologies. We collaborate with universities and actively invest in research and development.

Professionalism

02

We consistently act with the highest level of expertise, precision, and accountability for our results. Our clients can rely on a professional approach, deep technical knowledge, and our ability to respond effectively to their needs.

Collaboration

03

We believe in the potential of every employee and in the open exchange of knowledge and skills. We value diverse perspectives and achieve shared goals that surpass individual capabilities

We have a solution for you

We have long specialized in chip card technologies, which we apply to highly secure solutions, especially in the finance and e-government segments, but also in various transaction scenarios in the retail world, in the academic environment, or healthcare.

We are now transferring this experience to the new space of mobile technologies. We believe that thanks to our knowledge, dramatically developing mobile platforms can be not only user-friendly but also a secure and security-creating entry point for people into the digital environment.

From visions to innovative solutions for clients

Our story

Je nás 7 a věříme, že čipové karty jsou logickou součástí budoucnosti digitálního světa.

Začínáme s projektem Elektronické peněženky pro Českou spořitelnu – první čipové platební karty v ČR. Věnujeme se návrhu bezpečnostního konceptu a centrálním systémům čipových karet. Tyto zkušenosti uplatníme i v projektu první hybridní karty v ČR – Maxkarta pro Poštovní spořitelnu. Propojujeme jako první i pokladnu s terminálem v supermarketu Delvita.

Přenášíme koncept elektronické peněženky do fleetových řešení v podmínkách distribuovaného prostředí bez garantované konektivity, a zároveň splňující podmínky “multi-party security”. Pro Slovnaft navrhujeme koncepci akceptace privátních i platebních karet na jednom terminálu a zajišťujeme kompletní služby od vydání karty přes správu až po akceptaci na terminálu. Dva roky nato dodáváme podobný systém Benzině, včetně věrnostního systému.

V roce 2005 aplikujeme spolu s ČSOB  technologii akceptace fleetových i bankovních karet v projektu „Systém výběru mýta v ČR“. Dva roky nato dodáváme tento systém společnosti Skytoll na Slovensku.

K vydávání a akceptaci karet budujeme i centrální transakční systém ASORS pro správu a autorizaci plateb ČSOB.  Ve světě bankovních karet stavíme jako jedni z prvních na platformě Enterprise Linux centrální transakční systém pro správu a autorizaci plateb pro celou síť ČSOB. Systém spravujeme a rozvíjíme dodnes, řídí více než 60tis. platebních terminálů a zpracovává téměř dva miliony transakcí denně.

Jako jedni z prvních jsme využili Linux jako základ řešení v Enterprise prostředí (včetně Linux filesystem pro implementaci DB engine), a to pro systém dosud typicky běžící na těžkých UNIX mainframech nebo Windows NT. Nám i zákazníkovi to poskytlo dosud nevídanou flexibilitu a také značné úspory.

Míříme do Afriky a Jižní Ameriky. Ve spolupráci s ČSOB spouštíme systém pro akceptaci bezkontaktních EMV karet ve veřejné dopravě v několika městech v České republice. Následně zahajujeme provoz prvního řešení tohoto typu na africkém kontinentě – v nigerijském Lagosu. Řešení pod značkou Switchio.city nasazujeme v dalších letech i v Santiago de Chile, v Polsku a míříme do dalších zemí. 

Dosahujeme velkého úspěchu a ocenění naší platformy pro zpracování elektronických plateb Switchio. Navazujeme strategické partnerství se společností Mastercard v prvním projektu European IDBT-project.

Vyvíjíme a přinášíme na trh jednoduché řešení pro bezkontaktní EMV platby pro sítě nabíjecích stanic elektromobilů. Pomáháme tak provozovatelům plnit nařízení Evropské unie o dostupnosti obecně rozšířené metody elektronické platby za dobíjení.

Přichází autentizační systémy a autorizace transakcí s RSA čipovou kartou. Vzniká u nás PKI klient pro inovativní projekt přímých plateb na terminálu s čipovou kartou Garantovaná platba Komerční banky.

Rok nato dodáváme PKI s čipovou kartou České spořitelně jako bezpečnostní metodu pro autentizaci do elektronického bankovnictví. Technologii využíváme i v oblasti Enterprise security. A to jak pro banky (Komerční banka, Česká spořitelna), tak mimo bankovní sektor (například na České správě sociálního zabezpečení).

Řešení nadále pod značkou ProID+ rozvíjíme, nyní umožňuje vytvářet elektronické podpisy nebo pečetě, včetně kvalifikovaných.

Naši specializaci v oblasti digitální identity aplikujeme v oblasti eGovernmentu. Pro Státní tiskárnu cenin a Ministerstvo vnitra dodáváme centrální systémy pro personalizaci elektronických dokladů s biometrickými prvky dle standardů ICAO (cestovní pasy, povolení k pobytu) a infrastrukturu pro jejich zabezpečení.

Reagujeme na nový trend využívání chytrých telefonů jako hlavní osobní brány do digitálního světa.

Vyvíjíme  autentizační systém na bázi OTP a nové bezpečnostní metody s využitím  mobilních telefonů.

Založením dceřiné společnosti Ahead iTec rozšiřujeme kompetence o vývoj mobilních bezpečnostních aplikací. Uplatňujeme je v projektech autentizačních systémů pro digitální kanály s využitím mobilních tokenů pro ČSOB, Českou spořitelnu, Air Bank a další významné společnosti

Vidíme budoucnost ve federované digitální identitě. V centrálních autentizačních systémech MEP pro ČSOB a Českou spořitelnu implementujeme osvědčené autentizační metody jako PKI čipové karty, i nové metodu mobilního tokenu. Vyvíjíme modul pro federaci identit, protože věříme, že centrální správa bezpečnosti distribuované digitální identity je nejlepší cestou pro její praktické a bezpečné využívání. Naše autentizační systémy budou v České republice brzy chránit identitu milionů uživatelů.

Pro STC a Ministerstvo vnitra dodáváme vedle personalizačních systémů i autentizační a podpisový middleware elektronického občanského průkazu, včetně desktopových, webových a mobilních aplikací eObčanka.

Uvádíme na trh vlastní produkt pod značkou ProID, který přináší vysoce zabezpečené přihlášení do počítačů, VPN a firemních systémů pomocí aplikace na mobilním telefonu, který je u zákazníků nejvíce preferovanou metodou autentizace.

Získáváme certifikaci eIDAS pro systém elektronického podepisování eSign, což nám umožňuje podílet se na digitalizaci dokumentů u našich zákazníků.

Chairman of the Board

Břetislav Endrys

“I believe in the uniqueness of Monet+ and my colleagues.

In our ability to co-create a digital world that doesn’t just follow the trend of simplicity but also bears responsibility for the future. That requires developing new ideas, innovative approaches, and above all convincing ourselves and others of the right path.

This is what we strive for every day at Monet+.”

Management

600x675_jan_vavrys
JAN VAVRYS
CEO and a member of the board
600x675_jan_horacek
JAN HORÁČEK
Chief Financial Officer
600x675_libor_smid
LIBOR ŠMÍD
Director of the Digital Identity division
600x675_kamil_hanacek
KAMIL HANÁČEK
Director of Digital Payments division
600x675_miroslav_raska
MIROSLAV RAŠKA
Director of MBS division

Monet+ in the Media

Do you have a project or a great idea? Get in touch with us.
Scroll to Top