Barum rally: domácí závod, přátelé a nový start v Monet+ Klára Urban 9. 9. 2025

Barum rally: domácí závod, přátelé a nový start v Monet+

1600x1120_NOVINKY_marek_mechl

Rozhovor s Markem Mechlem,  IT Application Specialistou

Nastoupil jsi do Monet+ teprve nedávno. Kdy přesně a na jakou pozici?

Do Monetu jsem nastoupil na začátku srpna. Působím jako aplikační specialista v týmu Roberta Šišky. Momentálně procházím zaučováním, a proto trávím hodně času také v týmu Michala Čecha, kde se spolu s dalšími nováčky postupně zapracováváme.

Jaké jsou tvoje první dojmy z práce a prostředí?

Je to spousta úplně nových věcí, které jsem ve škole nepoznal. Je to moje první zaměstnání, takže se učím od základů. Zároveň mě ale příjemně překvapila atmosféra a lidé v týmu, prostředí je přátelské a na učení ideální.

Studoval jsi ve Zlíně, nebo jinde?

Základní a střední školu jsem absolvoval ve Zlíně. Na vysokou jsem pak šel do Brna na VUT, kde jsem studoval informatiku. Část navazujícího studia jsem sice nedokončil, ale chci ve studiu dál pokračovat už ve Zlíně při práci.

Proč ses rozhodl vrátit do Zlína a nastoupit právě do Monet+?

Brno jsem nikdy nevnímal jako město, kde bych chtěl zůstat. Zlín je mi mnohem sympatičtější. Když jsem hledal práci, Monet+ byla jasná volba i díky doporučením známých, kteří tu pracují. Navíc mě na výběrových řízeních zkušeně nasměrovali na pozici, kam se hodím.

Využíváš ve své práci znalosti ze školy?

Studium na VUT bylo dost obecné, takže mám základy z různých oblastí, od sítí přes databáze až po kryptografii. Tyto znalosti mi teď pomáhají, ale spoustu věcí se musím učit znovu, protože oblast platebních řešení je hodně specifická.

Vím, že kromě IT se věnuješ i autům a závodění. Jak se to dá skloubit?

Auta jsou pro mě čistě koníček, podobně jako pro jiné lidi sport nebo kultura. Věnuju se jim od malička s tátou a bratry, postupně jsme se dostali až k rallye. Někdy je to náročné, závody sice bývají o víkendech, ale je potřeba na ně přijet vždy o pár dní předem. 

Řídíš, nebo naviguješ?

V naší rodině se střídáme. Oficiálně je vždy jen jeden řidič a jeden spolujezdec, ale v praxi se v půlce závodu prostřídáme. Takže jsem si vyzkoušel oboje, řízení i navigování.

Jak se ti jelo na poslední Barum rally?

Bylo to zatím nejnáročnější, protože jsme rok předtím závod nedokončili a já sedl do závodního auta po roce pauzy. Jel jsem proto hodně opatrně a šlo nám hlavně o to závod dojet. Atmosféra ale byla skvělá, kamarádi nás podporovali i s transparenty. Na cílové rampě na nás dokonce vyběhli, bouchli šampus a vystřelili konfety, jako oslavu úspěšného dokončení Barumky, takže to byl silný zážitek.

Spravujete si auta sami?

Ano, vždy jsme se kolem aut motali. Teď máme vlastní auto na rallye a o údržbu se staráme spolu s mechaniky. Jeden z bratrů je vyučený mechanik, takže je z nás největší odborník, my ostatní spíš vypomáháme. Máme k tomu i vlastní garáž doma, takže zázemí je skvělé.


Máte jako rodina nějakou metu, kam byste se chtěli v závodění dostat?

Barum rally pro nás byla velká meta, které jsme právě dosáhli, a chceme si ji dál užívat. To je pro nás ideální, domácí závod s podporou přátel. Nad další metou jsme ještě tolik nepřemýšleli, ale nemíříme na světový šampionát, na to naše auto nestačí. Spíš chceme postupně zlepšovat zázemí a auta.

Plánujete účast i na dalším ročníku?

To vždy řešíme až v zimě. Pravděpodobně se zapojíme, táta s bratrem by rádi jeli s historickými vozy, a my s druhým bráchou uvidíme, zda pojedeme znovu s naší Hondou, nebo vyzkoušíme menší závody.

Marku, díky za tvůj čas a ať se daří pracovně i na trati.

Scroll to Top